Ale kdeže...
Minulý týždeň som videl v telke na nejakom českom kanáli dokument o reklamnom priemysle od roku 1990 do 2008. V podstate išlo o to ako sa nakrúcali v tej dobe televízne reklamy a čo to obnášalo.
Zaujímavé bolo, že za najpodarenejšiu reklamu považovali dopytovaní bývalí producenti, práve reklamu na Mazdu 626. Popravde ani som netušil že by si Japonci zadali reklamu v českej firme. Vypadalo to, že režiséri reklám vtedy dostávali pomerne voľnosť pri tvorbe a automobilky boli i na financie veľkorysejšie, i keď oproti rozpočtom na reklamy dnes, to bolo za bagateľ.
Pre zaujímavosť, zase najdrahšou reklamou bola reklama na český Telekom.
Kríza po 2008 zlomila mnohým reklamným agentúram väz a tí ktorí sa udržali, síce zarobia viac a sú to veľké podniky, ale stratili tú voľnosť tvorby a tým i esprit a nápaditosť. Firmy síce do reklamy majú obrovské rozpočty ale zase presne vedia čo tam chcú mať a ako to má vypadať.