Výmena čidla teploty chladiacej kvapaliny

Urobili ste niečo nové na svojom aute? Inšpirujte ostatných.

Výmena čidla teploty chladiacej kvapaliny

Poslaťod padre » 26 Mar 2010, 20:37

Dlho som premýšľal ako prispieť do tejto sekcie, keďže nedisponujem dielňou a ani výbavou, aby som mohol vykonávať nejaké veľké opravy (to prenechávam na servis). Ale možno by sa našlo pár drobností, ktoré u "majstra od fachu" vyvolajú úsmev na tvári, ale pre tých menej skúsených môžu byť aspoň trochu užitočné.
:idea: Nedávno som menil čidlo teploty chladiacej kvapaliny. Na B6 sa nachádza na sacom potrubí, ktoré je tiež chladené.


Vypadalo to ako jednoduchá záležitosť, ale také jednoznačné to nebolo.
Hneď prvá vec - dávajte si pozor aké nové čidlo chladiacej kvapaliny v mototechni kúpite. Po zadaní potrebných údajov predavačovi, vám v katalógu nájde dva druhy. S jedným alebo dvomi konektormi. Ja som si to neoveril a zobral som s jedným konektorom. Neskôr som zistil, že som kúpil nesprávny a tak okrem nejakých bubákov navyše ma to stálo hlavne čas, kým mi zase dodali do obchodu nové čidlo dvojkonektorové.

- čidlo s jedným výstupom


- čidlo s dvomi vystupmi



Keď teda máme správne čidlo, zatiahnutú ručnú brzdu a zaradenú rýchlosť (to viete profesionálna deformácia, ale bezpečnosť musí byť), demontujeme plastové vedenie kabeláže ku konektorom vstrekovačov z držiakov. Pomocou prstov a trebárs skrutkovača zatlačíme istiace výstupky navzájom k sebe a uvoľníme ich z držiakov.


Následne odpojíme aj vedenie z konektorov všetkých vstrekovačov. Odpojenie konektora čidla chladiacej kvapaliny je prácička náročnejšia na trpezlivosť a hbité prsty. Vrchný diel konektora (samica) je zaistený s protikusom pomocou poistky z tenkého drôtu, ktorá funguje tak trochu na spôsob segerky. Lepšie je to vidieť na obrázku.


Takže za pomoci dvoch tenkých skrutkovačov musíme poistku vysadiť (mne sa osvedčila aj el. skúšačka - má tenký a špicatý hrot), kedže je tam vcelku obtiažnejší prístup, treba sa obrniť trpezlivosťou (hlavne tí s hrubšími prstami). Po odstrojení by mal motor vyzerať takto.


Ďalej vidlicovým kľúčom č. 12, odskrutkujeme dve skrutky, ktoré nám držia rampu so vstrekovačmi. Hlavne skrutka pri škrtiacej klapke, ku ktorej je obtiažny prístup a kľúčom sa dá len minimálne pootočiť vyžaduje trpezlivosť. Pre zlepšenie prístupu a získanie trochu priestoru vyveste lanko akcelerátora z vahadla klapky.


So skrutkami vyberte aj plastové vymedzovacie podložky a dobre ich uložte, aby vám niekde nezapadli (ja som sa nešiel dohľadať).


Následne povytiahnete rampu smerom hore a vytiahnete tým aj vstrekovače. Odsuniete ich trochu nabok a získate tak priestor pre manipuláciu s čidlom.
Na jeho demontáž potrebujeme trubkový kľúč číslo 19 (nesmie mať dovnútra zapustené otvory pre vratidlo, ináč sa vám tam čidlo nezmestí), alebo zariskujete ako ja a plastový vršok starého čidla ulomíte a potom to ide i gola orechom dtto 19 +nástavec a trhák, resp. račňa. Výsledok je takýto.



Potom už treba naskrutkovať nové čidlo, najlepšie zozačiatku kým chytí závit prstami a potom pokračovať trubkovým klúčom 19-kou. K čidlu je dodávaná aj podložka, tak netreba zháňať novú.


Samozrejme postup montáže je identický len v obrátenom slede. Čidlo doťahujte s citom aby nedošlo k jeho poškodeniu. Zistíte, že ak máte klasický trubkový klúč (ak nemáte nejaký predĺžený špeciálny), bude krátky na to aby ste mohli otvormi prestrčiť vratidlo a točiť nim. K tomu amatérska rada: do trubkovej 19-ky založenej na čidle napcháme trochu handry a zasunieme do nej trubkovú 14-ku, postup opakujeme a do 14-ky zasunieme zas trubkovú 10-ku. Vôľu medzi kľúčmi vyplníme handričkami. Do vrchnej 10-ky zasunieme vratidlo a môžeme čidlo v pohode dotiahnuť. Dá sa to použiť samozrejme aj na povolenie starého čidla, ak nezvolíte vyšie uvedenú variantu.


Výmena čidla mi vyriešila problém s kolísaním otáčok, problémy so štartovaním zohriateho motora, zlepšil sa aj jeho výkon a upravila sa i spotreba paliva.
Dúfam, že i takouto trochou som mohol prispieť a niekomu to hádam môže aspoň trochu pomôcť. Ozaj uvedené nové čidlo ma vyšlo na 13 euro.
:ugeek: :ugeek: :ugeek:
GINA ?
MAZDA 6/GG 1,8i ; 16valve DOHC ; 88 kW/120 HP ; r.v.2005, šedá metalíza
Obrázok užívateľa
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1103
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN

Späť na Návody, manuály a tuning

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron