Dialkové otváranie - inštalácia

Máte problém so svojou mazdou? Napíšte a poradte sa.

Dialkové otváranie - inštalácia

Poslaťod Psz21 » 28 Jan 2016, 12:14

Savaste, ako som hladal tak som hladal, nenašiel som tu moc čo som potreboval tak som založil novú tému. :?:

Kúpil som z E-bay-u DO a vzhladom nato že moje elektrotechnické zručnosti sú nulové potrebujem poradiť ako ho zapojiť.
Tu je link toho dialkového http://www.alibaba.com/product-detail/U ... 60160.html
Sú tam schémy zapojenia, no vela mi to nehovorí, takže idealne by bolo keby niekto zdatný napíše polopatisticky že vymyslím si napr. "Odomykanie dverí z DO (červený kábel) naletuj na zelený kábel v aute co ide do konektoru"...
ak je to možné :D ak má niekto schému čo je ktorý kábel v tom zvazku kde je centrál tak by som bol rád :D


Našiel som aj nejaké schémy ale nič mi to nehovorí :(



Za každé info budem vdačný :ugeek:
Ex.: Mazda 323f BA 1.8, 84kW 16v rv. 96 červená
Mazda 6 GY, 2.0i 108kW F/L rv. 2006 červená
Obrázok užívateľa
Psz21
Začiatočník
 
Príspevky: 39
Registrovaný: 07 Jan 2014, 15:41
Bydlisko: Tlmače - Lipník

Re: Dialkové otváranie - inštalácia

Poslaťod Trax » 28 Jan 2016, 17:41

Mám to isté diaľkové. Bola k nemu aj schéma. Tú máš? Mala byť v krabici.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8547
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: Dialkové otváranie - inštalácia

Poslaťod Psz21 » 28 Jan 2016, 18:12

Áno mám. Len neviem z toho vyčítať čo kam napojiť :oops:

Ex.: Mazda 323f BA 1.8, 84kW 16v rv. 96 červená
Mazda 6 GY, 2.0i 108kW F/L rv. 2006 červená
Obrázok užívateľa
Psz21
Začiatočník
 
Príspevky: 39
Registrovaný: 07 Jan 2014, 15:41
Bydlisko: Tlmače - Lipník

Re: Dialkové otváranie - inštalácia

Poslaťod Trax » 28 Jan 2016, 18:54

Vidím, že to je naozaj to isté ako mám ja. Tak napíšem čo viem. Začnem obrázkom vľavo (unit):

- grey (šedá)
- brown (hnedá)
- blue (modrá)
- green (zelená)
- yellow (žltá
- yellow black (žlto čierna)

Tieto všetky sú na ovládanie. Na ovládanie a dávanie signálov na motorčeky. Zapájajú sa podľa toho, aký typ systému centrálneho zamykania máš v aute (schémy vpravo).

- purple (purpurová alebo skôr fialová)

Je to výstup na smerovky. Po zamknutí alebo odomknutí tam bude napätie v krátkych impulzoch. Pri odomknutí asi jeden impulz a pri zamknutí asi 3 (už neviem presne ale ľahko to zistíš, keď to napojíš a dáš zamknúť alebo odomknúť. Cvaká tam hlasno relátko).

- red (červený)

Je to napájanie samotného centrálu (unit). Tento kábel napojíš niekde, kde je stáli prúd 12V. Nemusí to byť priamo z batérie ako na obrázku. V aute je mnoho káblov, kde je stáli prúd. Ja som to montoval do dverí a tak som si zobral napätie z napájania dverného svetla. Je tam stále napätie a dverný spínač pripája kostru.

- black (čierny)

Klasika kostra. Napojíš ho niekde na spoľahlivú kostru. Šrób na karosérii alebo nejaký iný kostrový kábel...

- pink (ružoví)

Je to signál na zatvorenie okien. Na tento kábel príde signál pri zamknutí. Mal by sa napájať na obvod ovládania okna. BA-čko taký obvod nemá, takže tento kábel pravdepodobne nevyužiješ. Jedine, že by si sa chcel trochu pobaviť a vymyslel niečo, čo by pri zamknutí ovládal (klaksón, diodka alebo tak).

- orange (oranžový)

Je to ovládanie odskoku kufra. Ak by si si namontoval elektrické ovládanie kufra, tento kábel by si napojil na ovládaciu cievku. Pri stlačení tlačítka kufra by sa malo na tomto kábli na krátko objaviť napätie. Samozrejme sa tento kábel dá využiť aj inak. Ja s ním mám do budúcna plány :D


No a teraz schémy vpravo. Sú tam vyobrazené rôzne systémy centrálneho zamykania v autách.

1. je pre autá, ktoré majú riadiacu jednotku centrálu originál od výroby. Tento typ áut má motorčeky centrálu vo všetkých dverách. A motorček vo dverách vodiča je ovládací.

2. je pre autá, ktoré majú centrálne zamykanie ovládané iba kľúčom. Vo vodičových dverách chýba motorček. Pri otočené kľúča sa zopne iba kontakt, ktorý ovláda motorčeky v ostatných dverách. Tento systém je hlavne v starších autách (aj v mojom coupe).

3. tomuto celkom nerozumiem, ale v podstate nás to nemusí zaujímať :) Je to systém, ktorý sa v mazde nepoužíva. Ako vidíš, je tam písaný nejaký chrisler...

4. toto je pre autá s pneumatickým ovládaním zamykania. Používajú to Nemci. Takže to nemusíme rozoberať :D


Na BA-čku by si mal mať systém číslo 1. Takže už ti stačí len pozrieť, aké farby vodičov idú od motorčeka vo vodičových dverách, odmerať ich ktorý je ktorý a nabúrať sa na ne podľa schémy. Skrinka car alarm je v tomto prípade tvoj nový centrál (unit). Originál central controler je pôvodná riadiaca jednotka centrálu.
A ešte niečo ku káblom:

motor wire - (asi) napájacie káble motorčeka vo vodičových dverách. Predpokladám, že tam bude stály prúd 12V (vhodné na napájanie nového centrálu - unit)

down - ovládací kábel motorčeka vo vodičových dverách. Z pôvodnej riadiacej jednotky sem príde 12V a motorček ide dole (zamkne)

up - to isté, akurát pri 12V odomkne

common wire - doslovný preklad pomocné káble. Predpokladám, že cez tieto káble ide ovládací signál na motorčeky v ostatných dverách. Aby sa odomykali a zamykali
podľa hlavného motorčeka u vodiča.

Teraz poznáš farby vodičov aj ich funkcie. Takže už by si mal vedieť napojiť to podľa schémy. Akurát neviem, kam napojiť tie signál na smerovky. Či sa to dáva niekde na poistkovú skrinku alebo na nejaké relátko. Tu už musíš improvizovať. Tak ako aj pri hľadaní napájania, kostry a umiestnenia. Ja som to kedysi mal na BA, ale vtedy som si to dal namontovať. A tak neviem ako to bolo poriešené. Škoda. Doteraz ľutujem, že som si to nenapojil sám.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8547
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: Dialkové otváranie - inštalácia

Poslaťod fero1411 » 29 Jan 2016, 20:11

Tu je problém že na svetlá ide len jeden vodič čiže hladať kam to napojiť býva problém . Pokial je to jednovodičové obyčajne sa zapája na parkovacie svetlá ako je to aj v popise na schéme. Ja som mal dva vodiče tak tam neni problém to napojiť na pačku smeroviek. Inak Trax to popísal :shock:
Mazda 323f Ba 1.8 16V 84kw r.v.97
Tmavo zelená metalíza (N11)
Mazda 626 2.2 turbo
Čierna (pred renováciu)
fero1411
Skúsený člen
 
Príspevky: 1075
Registrovaný: 18 Dec 2014, 18:21

Re: Dialkové otváranie - inštalácia

Poslaťod Psz21 » 02 Feb 2016, 14:20

Ďakujem Trax za vyčerpávajúci opis :shock: voláko to naštudujem ešte a niektorú sobotu ked bude teplejšie tak to hádam zrobím.
To napájanie treba stály prúd 12V, vraj by tam mohol byť jeden volný pin ktorý to vyrieši, a blikačky som videl riešené na výstražné smerovky. tak uvidíme čo z toho bude ;)
Ex.: Mazda 323f BA 1.8, 84kW 16v rv. 96 červená
Mazda 6 GY, 2.0i 108kW F/L rv. 2006 červená
Obrázok užívateľa
Psz21
Začiatočník
 
Príspevky: 39
Registrovaný: 07 Jan 2014, 15:41
Bydlisko: Tlmače - Lipník

Re: Dialkové otváranie - inštalácia

Poslaťod Trax » 02 Feb 2016, 20:28

Daj potom vediet, nech vedia aj ostatny co a ako.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8547
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza


Späť na Riešenie technických problémov

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron